Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Звітування адміністрації

З метою подальшого утвердження відкритої та демократичної державно - громадянської системи управління закладом, поєднання державного й громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, відповідно до Положення про порядок звітування керівника перед колективом закладу та громадськістю сьогодні,  як і кожного року, проводиться звітування директора Центру та всієї адміністрації.

         Основним пріорітетом у своїй діяльності вважаю забезпечення реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття якісної освіти, створення належних умов для навчання, виховання та надання комплексної реабілітації дітям з обмеженими можливостями для їх успішної соціалізації в суспільстві.

          Розуміючи, що в комплексній системі реабілітаційних заходів чільне місце посідає психологічна реабілітація, медична  реабілітація,  виховання загальнолюдських та  християнських  цінностей, громадянської позиції, вдалося забезпечити створення спеціальних умов для корекційної спрямованості навчання, виховання дітей з порушенням слуху, мови,  інтелектуальним  недорозвитком,  здійснення їх реабілітації та успішної соціалізації.

         Одним із переконливих аргументів досягнення позитивних результатів роботи є той факт, що в закладі працює один  нечуючий  педагог  з  числа випускників нашого закладу, і  має вищу дефектологічну освіту, успішно соціалізувався, є активними членами громадянського суспільства.

         Безперечним  доказом  успішної  соціалізації  людини  з  інвалідністю  є  той  факт,  що  в  складі  національної  Дефлімпійської  збірної  команди  України  на  ХХІІІ Дефлімпійські  іграх,  які  проходили  в  липні  2017року  в  Туреччині,  виступила  дзюдоїстка,  випускниця  Теребовлянського  навчально-реабілітаційного  центру  Корнійчук  (Бала)  Марія  і  завоювала  срібну  медаль  з  дзюдо  у  ваговій  категорії  до  78 кг.  До  цієї  перемоги  Марія  йшла  впевнено  і  наполегливо.  Два  роки  тому  в  столиці  Вірменії  Єривані  вона  завоювала  срібну  медаль  чемпіонату  Європи  і  отримала  звання  майстра  спорту  з  дзюдо.  А  жіноча  збірна  України  з  дзюдо,  в  складі  якої  є  Марія,  на  Дефлімпіаді -2017  стала  переможницею   - завоювала   золоту  медаль   і  перемогла   команду  жінок  збірної  Росії.

        Випускники-2017 року  продовжили  навчання  у: Подільському  спеціальному  навчально-реабілітаційному  соціально-економічному  коледжі  за   спеціальністю «Економіка» (Ковпак  Н.),  та  у  Державному  навчальному  закладі  «ернопільське  вище  професійне  училище  технологій  та  дизайну» (Носко І.).

 

Матеріально-технічна база Центру.

 

Протягом навчального року здійснено поповнення навчальних кабінетів та кабінетів реабілітаційного відділення обладнанням, наочним та дидактичним матеріалом.

         З  метою  покращення  умов  життя  та  навчання  дітей  проводилася  відповідна  робота  з  матеріально-технічного  забезпечення  Теребовлянського  навчально-реабілітаційного  центру.  За  звітний  період  2017 р.:

- здійснено  поточний  ремонт  класних  кімнат, навчальних  майстерень, спальних  кімнат, їдальні  силами  колективу  Центру;

- велика  увага  приділялася  оформленню  навчальних  кімнат  наочними  посібниками, стендами;

- у  спальному  корпусі  замінено  двоє  деревяних  дверей  на  металопластикові;

- придбано  нові  меблі  для  кімнати  прийому  їжі;

- здійснено  поточний  ремонт  медичної  частини  Центру;

- замінено  частково  водопровідні  труби  і  змішувачі  води  на  мийці  і  цехах  кухні;

- проведено  поточний  ремонт  в  побутовій  кімнаті  приміщення  кухні – замінено  вікно  і двоє дверей  на  металопластикові;

- проведено  заміри  заземлення  і  петлі  фаза-нуль  з  видачею  відповідного  акту;

- проведено  технічне  обслуговування  вогнегасників;

- проведено  поточний  ремонт  і  технічне  обслуговування  обладнання  котельні (промивка  радіаторів  котлів  і  гарячого  водопостачання);

-  проведено  повірку  газового  лічильника  і  коректора  газу, встановлено  обладнання  для  дистанційної  передачі  даних  обліку  газу;

- проведено  реконструкцію  даху  навчального  корпусу  і  спортивного  залу  з  утепленням  горищ  за  рахунок  коштів  фонду  регіонального  розвитку.

         Але  не  всі  питання  вдалося  вирішити.  Так, потрібно  замінити  вікна  на  металопластикові  в  приміщенні  їдальні, і  частково  в  спальних  кімнатах.  Потрібно  обладнати  навчальний  і  спальний  корпуси  протипожежною  сигналізацією.

 

Фінансово-господарська діяльність

                Фінансово-господарська діяльність та використання матеріально-технічної бази здійснюється  відповідно до нормативно- правових актів та статуту.

 Фінансування  здійснюється із обласного бюджету та інших джерел не заборонених законодавством.

Заклад складається із навчального корпусу  площею 560,3кв.м.який введений в експлуатацію у 1989році,

 Спальний корпус - 660,8м.кв.1885р. , дитячий садочок -289,6м.кв.1961р.,навчальний корпус ПТУ-172,8м.кв 1994р.

 Спортзал 323,8м.кв1989р. їдальня -370м.кв.1900р. технічний стан  задовільний

 Земельна ділянка 1,29га. власність закладу.

У закладі в наявності є  ігровий ,спортивний майданчик та стадіон для занять дітей на повітрі, паркова зона відпочинку. Приміщення  та обладнання ефективно використовуються для  організації освітньо-виховного процесу, проживання вихованців та проведення виховної роботи.

Поточний ремонт у 2017 році  проводили власними силами та за благодійні кошти.

По кошторису на 2017 рік затверджено  14млн456тис.грн.

 Всього надійшло коштів із загального бюджету 13млн369тис.грн

  невикористані  кошти 1 млн.87 тис. повернено в бюджет. Від господарської  діяльності надійшло 35 тис.грн. Гуманітарної допомоги в грошових коштах 46,3тис. грн.в натуральному надходень  194,1тис.грн. Всього витрат по установі-13739,6тис.грн  матеріальних витрат 2605,4 тис.грн в тому числі

 на   оздоровлення   використано 20 тис.грн. на оплату комунальних послуг -850 тис.грн.

 на придбання одягу ,господарських  товарів386,1тис.грн. ,продуктів  харчування-1136,2тис., на медикаменти 20 тис.грн.  на інші  послуги- 213,1тис.грн. інші видатки 15,4 тис. грн..

На заробітну плату  і відпускні  витрачено -9022,2тис,грн

Єдиний внесок  -2011,3 тис.грн. нараховано амортизації 85,4тис. грн.

              Завдяки благодійникам станом на 31.12.2017р. надійшло 194104,05гривень: з них грошових коштів 46278,05гривень,

господарські товари та продукти харчування, а саме:

- обладнання - 16903,00 грн;

- одяг б/у -19698,00 грн;

- продукти харчування - 55371,00 грн;

- будівельні матеріали – 27141,00 грн;

- книги -5825,00 грн;

-медикаменти – 536,00 грн;

- засоби гігієни – 4716,00 грн;

- поросята – 4620,00 грн;

- насіння – 2130,00 грн;

-тканина – 8435,00 грн;

-спортивний інвентар – 1482,00 грн.

 

          Одним із досягнень Центру за  2017  рік  є цілковите переосмислення організації корекційно-реабілітаційної роботи в умовах навчально-реабілітаційного центру, в результаті чого створена власна система надання реабілітаційних послуг дітям з особливими потребами  відповідно  до  листа  Міністерства  освіти  і  науки  України  від  19.09.2017р. №1/11-9320  «Про  організацію  корекційно-розвиткової  роботи  з  дітьми  із  порушеннями  слуху,  які  навчаються  у  загальноосвітніх  навчальних  закладах». Всі заняття корекційно-розвиткового блоку робочого навчального плану проводяться виключно в індивідуально-груповій формі, що дає можливість оптимально диференціювати вади розвитку вихованців для здійснення їх успішної реабілітації.

          З метою формування толерантного ставлення до дітей та громадян з інвалідністю, сприйняття їх як рівноправних членів суспільства заклад протягом року проводив просвітницько-виховні, позакласні заходи за відповідною тематикою та участю дітей і дорослих.

       В  листопаді  2016  року  заклад,  в  особі  директора,  взяв  в  участь  у  І-му  з’їзді  корекційних  педагогів  України  за  темою: «Актуальні  питання  соціалізації  дітей  з  особливими  освітніми  потребами»;  в  травні  місяці 2017 року заклад в особі директора прийняв участь у Міжнародній заочній  науково-практичній  конференції за темою: «Актуальні  проблеми   розвитку  особистості  в  умовах  міжкультурної  взаємодії  в  освітньому  просторі»; у ХVІІІ  Всеукраїнській  науково-практичній  конференції «Педагогічні  читання»  з  проблеми: «Актуальні  питання  сурдопедагогічної  теорії  та  практики  на  сучасному  етапі  реформування  освіти  України» (м. Київ)  та в  ХVІ  міжнародній  науковій  практичній  конференції «Молодь  у  новій  соціальній  перспективі»,  яка  відбулася  в  національному  педагогічному  університеті  імені  Драгоманова.                                       

          Цілковитого переосмислення зазнав і виховний процес в закладі, коли режимом його функціонування передбачено здійснення реабілітаційного процесу у І та ІІ половину дня із забезпеченням постійного фахового психолого-педагогічного супроводу учнів. Це, насамперед, передбачає продовження реабілітаційної роботи в другій половині дня з використанням потенціалу, досвіду педагогів, які оволодівають спеціальними методиками роботи з учнями з особливими потребами (за нозологіями). З цією метою переосмислений режим та графік роботи виховних груп, зміст календарного планування виховної роботи.

            В закладі добре розуміють і підтримують державну політику щодо оптимізації мережі інтернатних установ, які певним чином стали гальмом і перешкодою до успішної соціалізації дітей з особливими потребами, штучно вилучивши переважну кількість їх із сімей і послабивши соціально-психологічні морально-родинні відносини між ними і батьками, що призвело до зменшення позитивного впливу сім’ї на виховання своїх дітей.

         Але поряд з цим і непростим є  той факт, що значна кількість батьків і їх нечуючих дітей обирають форму здобуття освіти шляхом навчання в спеціальному закладі, у якого є значні переваги в організації навчання та надання якісних реабілітаційних послуг дітям з порушенням слуху та  мови шляхом запровадження комплексної системи корекційно-розвиткових занять, які проводяться виключно після уроків в ІІ половину дня. Беручи до уваги, що сім’ї значної частини вихованців проживають у різних  районах області, вирішити цю проблему вдалося, передбачивши у структурі діяльності Центру функціонує  спальний  корпус   для проживання   вихованців протягом робочого тижня.

         З метою участі Центру у формуванні нової суспільної філософії щодо осіб з особливими потребами і, відповідно, менталітету наших громадян заклад докладає всіляких зусиль для встановлення співпраці з позашкільними закладами освіти:  Теребовлянський  районний  будинок  дитячої  творчості,  Тернопільський  регіональний  центр  з  фізичної  культури  і  спорту  інвалідів  «Інваспорт».

         Сприянню просвітницької, консультативно-роз’яснювальної роботи  щодо забезпечення права дітей з особливими потребами на освіту, особливостей організації їх навчання, реабілітації, соціалізації слугують і налагоджені взаємозв’язки з:  Головним  управлінням  Національної  поліції  в  Тернопіцльській  області,  службою  у  справах  дітей  та  центром  соціальних  служб  для  дітей,  сім’ї  та  молоді  Теребовлянської  райдержадміністрації.

         Протягом багатьох років поспіль налагоджена співпраця з громадською організацією «Українське товариство глухих», з ГО «Асоціація сурдопедагогів та піклувальників про осіб з вадами слуху «Інститут сурдопедагогічної політики», з громадської організацією «Управління знаннями», одним із напрямків діяльності якої є активне впровадження жестової мови у життя суспільства.

 

Кадрове забезпечення закладу

         Заклад в цілому забезпечений кадрами. Проблемою залишається питання забезпеченості закладу дефектологічними кадрами за нозологіями.

         Позитивним моментом є те, що в цьому році, як і кожного року, один педагог здобув корекційну освіту, а двоє продовжують навчатись на заочному відділенні.  Вчитель  біології  Ходинецька  М.Й. на  районному  етапі  конкурсу «Вчитель  року  -2017»  зайняла  перше  місце    і  ввійшла  в  пятірку  кращих  вчителів  біології  обласного  етапу  конкурсу.

         Щороку колектив поповнюється молодими кадрами. Ось і в цьому році їх прийшло сім нових  педагогів.

Відповідно до перспективного плану атестації педагогічних кадрів у 2016-2017 н.р. проатестовано 6 педагогів.

95% від загальної кількості педпрацівників мають вищу освіту на рівні спеціаліста, магістра.

Якісний склад педагогічного колективу навчально-реабілітаційного центру на кінець 2016/2017 навчального року є таким:

Педагогічне звання, кваліфікація

Кількість

%

«Учитель-методист»

1

1

«Старший вихователь»

2

2,5

«Старший вчитель»

11

14

Вища категорія

25

32

І категорія

9

11,5

ІІ категорія

17

22

Спеціаліст

21

27

Середня спеціальна освіта

1

1

Молодший спеціаліст

2

2,5

Бакалавр

3

4

Усього

 

78

 

       

 

         На належному рівні в закладі організована методична робота. Зважаючи на багаторічний досвід роботи колективу, отримані позитивні результати в питаннях реабілітації та соціалізації осіб з особливими  освітніми  потребами, за пропозицією МОН України методична служба центру зараз працює над узагальненням досвіду роботи колективу з теми: «Організація та зміст корекційно-розвиткових занять в класах для дітей з порушеннями слуху.

   Втравні  2017  року  педагогічні  працівники  Центру  в  складі  робочої  групи  з  України  з  метою  запозичення  досвіду  реабілітаційної  роботи     з  дітьми  з  особливими  освітніми  потребами  взяли  участь  в  проекті  «Опіка  над    дітьми  зі  спеціальними  освітніми  потребами  в  Польщі».  Організатором  заходів  з  вивчення  досвіду  корекційнорозвивальної  роботи  з  дітьми   в  Польщі  було  Товариство  «Nasza  Gmina»  в  Малій  Дульчі  в  особі  директора  Анджея  Пшебишевського.

        Медична служба центру налічує 5 осіб: лікар, сестра медична з дієтичного харчування, сестра медична з  фізіотерепевтичного  кабінету, дві  сестри  медичні.

 

Організація харчування вихованців

      Наказом  директора  директора  від  14.08.2017р.  №85  «Про  організацію  харчування  у  2017-2018 н.р.»  призначено  відповідальних  працівників  закладу  за  цю  ділянку  роботи. В закладі відпрацьована система контролю за якістю надання  послуг з боку адміністрації  та з боку громадськості. Харчування  п'ятиразове,  вартістю  73,7 грн.  в  день і організовується за  нормами,  затвердженими  Кабінетом  Міністрів  України.  Кухня  та  їдальня  укомплектовані  необхідною  кількістю  технологічного  обладнання  та  посуду.

         Щодо виконання функціональних обов'язків керівника із забезпечення обов'язковості загальної середньої освіти варто відзначити, що заклад комплектується вихованцями на підставі направлень управління освіти і науки облдержадміністрації за висновками та рекомендаціями ПМПК.  Перехід вихованців на навчання в інший заклад завжди на контролі адміністрації, про що свідчать довідки про подальше навчання учнів. Результатом  якісного надання  корекційних  послуг  є  той  факт,  що  шість  вихованців   закладу   перейшли  на  навчання  виховання  в   загальноосвітні  навчальні  та дошкільні  заклади.

         Одним із завдань виховної роботи на 2017 навчальний рік була організація різних форм позаурочної навчально-виховної роботи, особливого значення надаючи національно-патріотичному вихованню, любові до рідного краю, своєї родини, до свого закладу. В минулому році позашкільні форми роботи значно розширені, бо розширення  кола позашкільної діяльності вихованців є одним із засобів успішної соціалізації дітей з особливими потребами. Все більше і більше до цієї діяльності залучаються батьки, що свідчить про їх активну участь у реабілітаційному процесі.

         Щодо соціального захисту, збереження та зміцнення здоров'я учнів та працівників, медичного обслуговування вихованців та працівників варто відзначити, що в закладі навчаються та отримують реабілітацію учні з особливими потребами, 98 відсотків яких мають ще й супутні захворювання. Тому проблема зміцнення та збереження здоров'я дітей є досить актуальною. Медична реабілітація вихованців здійснюється під керівництвом досвідчених медичних працівників Центру. Поглиблені медичні огляди учнів дають можливість уточнити діагнози дітей, проаналізувати динаміку та спланувати заходи щодо зміцнення здоров'я кожного вихованця. Крім того, медичними працівниками, педагогами ведеться широка оздоровчо - профілактична робота та пропаганда здорового способу життя.

         Однією із форм роботи щодо здійснення соціального захисту вихованців є соціально-педагогічний та психологічний супровід кожної дитини і навіть її сім'ї.       В закладі налагоджена система цієї роботи, яка перебуває під персональним контролем директора Центру. Велика група учнів влітку за сприяння  адміністрації оздоровилась у Заліщицькому  обласному  дитячому  комунальному  санаторії,  «Молодій  гвардії»  м. Одеса,  сансторій  с. Яблунів  Гусятинського  району,  в  Карпатах.  В  липні  2017  року  за  сприяння  канадсько-українського  Альянсу  при  підтримці  Львівського  католицького  університету на  базі  закладу  був  проведений  літній  28-й  навчально-рекреаційний  інклюзивний  табір,  під  час  якого  вихованці  закладу  мали  можливість  поспілкуватися  з  своїми  ровесниками  з  інших  областей  України.

         Стовідсотково пройшли обов'язковий медичний огляд і працівники Центру.

        

Моральне та матеріальне стимулювання учнів та педагогів.

         Матеріальне стимулювання працівників Центру вирішується шляхом щомісячної виплати надбавки в розмірі 20 відсотків за престижність, виплати щорічної винагороди за зразкову та сумлінну працю, виплати коштів на оздоровлення у розмірі посадового окладу під час відпустки.

         Моральне стимулювання працівників, перш за все полягає в тому, що на кожному засіданні, нараді, зборах як правило, відзначається діяльність працівників, які досягли позитивних результатів; працівники нагороджені грамотами вищих інстанцій різного рівня.

         Хорошим стимулом для заохочення педагогічних працівників є їх атестація, підвищення кваліфікаційних категорій та встановлення педагогічних звань.

         Щодо стимулювання та заохочення учнів потрібно відзначити, що в річному плані роботи є окремий розділ, в якому прописаний механізм нагородження учнів. Тож на засіданні педагогічної ради класні керівники, вихователі виходять з пропозиціями щодо нагородження вихованців.

         Перемоги учнів та їх керівників у конкурсах оглядах, фестивалях, виставках поза межами закладу на районному, міському, обласному рівні відзначаються грамотами, дипломами та цінними подарунками.

 

Дотримання правопорядку неповнолітніми, профілактичні заходи щодо попередження правопорушень з їх боку

         В закладі налагоджена система профілактичної роботи щодо попередження правопорушень серед вихованців. Вона є досить дієвою, результати роботи з цієї роботи обговорюються на засіданнях педради,  на нарадах, оперативках. Кожен, навіть дріб'язковий випадок не залишаються поза увагою адміністрації, педагогічних працівників.

         Результатом цієї роботи є відсутність правопорушень серед вихованців.

 

Стан дитячого травматизму

         Протягом 2017 навчального року зареєстровано 2 випадків побутового травматизму в домашніх умовах

         Травмування під час навчально-виховного процесу відсутнє.

         Але широка роз'яснювальна робота щодо попередження дитячого травматизму ведеться постійно і систематично.

 

Щодо питання залучення педагогічної та батьківської громадськості до управління закладом

         Перш за все, варто сказати про роль ради Центру, в складі якої представництво від батьків, педагогів та старшокласників. Рада Центру долучається до вирішення основних питань діяльності Центру: робочий навчальний план, план роботи Центру на поточний навчальний рік, організація харчування вихованців, створення адміністрацією закладу умов для навчання та реабілітації вихованців, участь у зміцненні навчально-матеріальної бази тощо.          Співпраця з профспілковим комітетом Центру стала невід'ємною частиною управлінської діяльності адміністрації.  Жодне з питань не вирішується без участі голови профспілки.  Укладено колективний договір між адміністрацією та профспілковим організацією, контроль за виконанням якої здійснює колегіально обрана комісія. Нарікань з боку працівників щодо невиконання колективного договору немає.

         До управлінської діяльності Центру активно залучаються голови методичних об'єднань Центру, методична рада. Важливу роль в управлінні закладом відіграють збори трудового колективу, які проводяться щороку,  як правило, 2 рази на рік.

         Участь в управлінні закладом приймає  також  учнівське  самоврядування.

 

Дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян з питань діяльності закладу. Реагування керівника на зауваження та пропозиції.

         Права та обов'язки працівників, директора щодо дотримання трудової дисципліни встановлені статутом Центру та правилами внутрішнього розпорядку, відповідно до яких і побудовані взаємовідносини адміністрації та трудового колективу.

         За  2017 році зафіксовано 3 зверненя до директора Центру. Питання, що порушувались у зверненнях: надання можливості дитині проживати в Центрі, умови влаштування дитини в Центрі.      Всі питання розглянуті та вирішені.