Відкритий урок УЖМ
Тема. Київ
Мета: вчити володіти жестовою лексикою даної тематики, вміти знаходити помилки і виправляти за допомогою нових жестів; правильно дактилювати нові слова; навчати застосовувати вивчені жестові позначення у комунікативних ситуаціях; вводити тематичну жестову лексику у речення; формувати уявлення про столицю як головне місто країни; формувати інтерес до навколишнього світу і пізнавальної діяльності; розвивати вміння фантазувати, уявляти, мріяти, пам'ять, увагу, словесно-логічне та наочно-образне мислення; корегувати комунікативно-мовленнєві уміння; виховувати почуття любові та поваги до України; прищеплювати бережливе ставлення до природи, до пам'яток минулого; виховувати почуття прекрасного.
Обладнання та матеріали: мультимедійна дошка, презентація PowerPoit на тему «Київ», презентація PowerPoit із завданнями до теми, таблиця із Українською дактильною абеткою, таблички зі словами, зображення кия, роздатковий матеріал.
Хід уроку
- Орг момент
Привітання вчителя
Перевірка готовності до уроку
- Мовна хвилинка
- Який зараз урок?
- Який сьогодні день тижня? Яке число?
- Яка погода за вікном?
- Який у вас настрій?
- Розминка для пальців
Відтворити українську дактильну абетку в швидкому темпі обома руками з промовлянням.
- Актуалізація опорних знань
Перевірка домашнього завдання: написання жестового диктанту
Взаємоперевірка та аналіз виконаного завдання
- Мотивація навчальної діяльності учнів
— Сьогодні на уроці ми будемо думати, говорити, дактилювати, показувати жестами, а ще фантазувати, уявляти та уявно подорожувати.
- Повідомлення теми уроку
Ми вирушимо у місто Київ — столицю нашої країни. Столиця — це головне місто держави. Ми будемо знайомитись з історичними пам'ятками, дізнаємося про минуле цього стародавнього міста. Дізнавшись про Київ, ви зрозумієте, що це місто не тільки стародавнє, а і прекрасне. І всі прекрасні пам'ятки, споруди створили українці. Нам є чим пишатись, є що берегти.
- Робота над матеріалом теми
Вступне слово вчителя
Показ презентації «Київ» та одночасний виклад основного матеріалу теми
Робота над засвоєнням жестової лексики
Жестова лексика: Київ, столиця, стародавній, подорожувати, турист, Дніпро, Хрещатик, курсують судна, Майдан Незалежності, Батьківщина-мати, Золоті ворота, Софіївський собор, опера, університет, метро, міст.
Вправа №1
Дібрати правильне слово із перелічених у дужках.
Мовленнєвий матеріал до вправи:
Головна вулиця Києва – (Сєченова, Космічна, Хрещатик).
В (травні, липні, вересні) на головній вулиці Києва розцвітають (мімози, липи, каштани).
Річка (Серет, Дніпро, Південний Буг, Гнізна) поділяє Київ на (Правий та Лівий берег, на Східний та Західний берег).
У столиці України є (вісім, дванадцять, сім) найбільших мостів.
Головна площа України – це (Софіївська площа, Майдан Незалежності, Контрактова площа).
На честь перемоги над (печенігами, половцями, татарами) князь (Володимир, Василько, Ярослав) збудував (Михайлівський Золотоверхий собор, Києво-Печерську лавру, Золоті ворота).
Фізкультхвилинка
Вправа №2. Робота з приказками
Вчитель записує прказку на дошці. Робота над змістом приказки. Завдання учнів – відтворити приказку УЖМ. Запам`ятати послідовність слів у приказці. Вчитель поступово витирає слова у приказці, учні повинні відтворити ці слова по пам`яті.
Словесний матеріал до вправи:
Язик до Києва доведе.
Доведе язик не тільки до Києва, а й до кия.
Що впало, те пропало.
Вправа №3
Диференціювати жестові одиниці
Столиця – хрестити (у воді)
Паспорт – настрій
Київ – чорний
Країна – територія
Місто – турист
- Узагальнення та систематизація знань
Вправа «Асоціації»
Вчитель записує на дошці слово «Київ» від цього слова наводить стрілки. Під стрілками учні повинні записати слово-прикметник, яке асоціюється із словом «Київ». Наприклад: Київ красивий, стародавній і т.д.
- Підсумки уроку
Усні відповіді на запитання
- Що ми сьогодні робили? Ми думали, говорили, дактилювали, вивчали жести, фантазували, уявляли, уявно подорожували.
- Що нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
- Яка інформація про Київ вам була цікавою?
Оцінювання
Повідомлення домашнього завдання
Завдання на індивідуальних картках
Блоха Віктор
Домашнє завдання: знайти, записати у зошит та розповісти УЖМ «Легенду про створення Києва»
Рачій Ігор
Домашнє завдання: знайти інформацію про заснування київського метрополітену, записати її в зошит та розповісти УЖМ.
Волянюк Софія
Домашнє завдання: знайти інформацію про Київський національний університет ім. Т.Г. Шевченка, записати її в зошит та розповісти УЖМ.
Балабан Вадим
Домашнє завдання: знайти інформацію про Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова, записати її в зошит та розповісти УЖМ.