A A A K K K
людям із порушенням зору
Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Відкритий урок УЖМ

Тема. Київ

Мета: вчити володіти жестовою лексикою даної тематики, вміти знаходити помилки і виправляти за допомогою нових жестів; правильно дактилювати нові слова; навчати застосовувати вивчені жестові позначення у комунікативних ситуаціях; вводити тематичну жестову лексику у речення; формувати уявлення про столицю як головне місто країни; формувати інтерес до навколишнього світу і пізнавальної діяльності; розвивати вміння фантазувати, уявляти, мріяти, пам'ять, увагу, словесно-логічне та наочно-образне мислення; корегувати комунікативно-мовленнєві уміння; виховувати почуття любові та поваги до України; прищеплювати бережливе ставлення до природи, до пам'яток минулого; виховувати почуття прекрасного.

Обладнання та матеріали: мультимедійна дошка, презентація PowerPoit на тему «Київ», презентація PowerPoit із завданнями до теми, таблиця із Українською дактильною абеткою, таблички зі словами, зображення кия, роздатковий матеріал.

Хід уроку

  1. Орг момент

Привітання вчителя

Перевірка готовності до уроку

  1. Мовна хвилинка

- Який зараз урок?

- Який сьогодні день тижня? Яке число?

- Яка погода за вікном?

- Який у вас настрій?

  1. Розминка для пальців

Відтворити українську дактильну абетку в швидкому темпі обома руками з промовлянням.

  1. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання: написання жестового диктанту

Взаємоперевірка та аналіз виконаного завдання

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів

— Сьогодні на уроці ми будемо думати, говорити, дактилювати, показувати жестами, а ще фантазувати, уявляти та уявно подорожувати.

  1. Повідомлення теми уроку

Ми вирушимо у місто Київ — столицю нашої країни. Столиця — це головне місто держави. Ми будемо знайомитись з історичними пам'ятками, дізнаємося про минуле цього стародавнього міста. Дізнавшись про Київ, ви зрозумієте, що це місто не тільки стародавнє, а і прекрасне. І всі прекрасні пам'ятки, споруди створили українці. Нам є чим пишатись, є що берегти.

  1. Робота над матеріалом теми

Вступне слово вчителя

Показ презентації «Київ» та одночасний виклад основного матеріалу теми

Робота над засвоєнням жестової лексики

Жестова лексика: Київ, столиця, стародавній, подорожувати, турист, Дніпро, Хрещатик, курсують судна, Майдан Незалежності, Батьківщина-мати, Золоті ворота, Софіївський собор, опера, університет, метро, міст.

Вправа №1

Дібрати правильне слово із перелічених у дужках.

Мовленнєвий матеріал до вправи:

Головна вулиця Києва – (Сєченова, Космічна, Хрещатик).

В (травні, липні, вересні) на головній вулиці Києва розцвітають (мімози, липи, каштани).

Річка (Серет, Дніпро, Південний Буг, Гнізна) поділяє Київ на (Правий та Лівий берег, на Східний та Західний берег).

У столиці України є (вісім, дванадцять, сім) найбільших мостів.

Головна площа України – це (Софіївська площа, Майдан Незалежності, Контрактова площа).

На честь перемоги над (печенігами, половцями, татарами) князь (Володимир, Василько, Ярослав) збудував (Михайлівський Золотоверхий собор, Києво-Печерську лавру, Золоті ворота).

Фізкультхвилинка

Вправа №2. Робота з приказками

Вчитель записує прказку на дошці. Робота над змістом приказки. Завдання учнів – відтворити приказку УЖМ. Запам`ятати послідовність слів у приказці. Вчитель поступово витирає слова у приказці, учні повинні відтворити ці слова по пам`яті.

Словесний матеріал до вправи:

Язик до Києва доведе.

Доведе язик не тільки до Києва, а й до кия.

Що впало, те пропало.

Вправа №3

Диференціювати жестові одиниці

Столиця – хрестити (у воді)

Паспорт – настрій

Київ – чорний

Країна – територія

Місто – турист

  1. Узагальнення та систематизація знань

Вправа «Асоціації»

Вчитель записує на дошці слово «Київ» від цього слова наводить стрілки. Під стрілками учні повинні записати слово-прикметник, яке асоціюється із словом «Київ». Наприклад: Київ        красивий, стародавній і т.д.

  1. Підсумки уроку

Усні відповіді на запитання

- Що ми сьогодні робили? Ми думали, говорили, дактилювали, вивчали жести, фантазували, уявляли, уявно подорожували.

- Що нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?

- Яка інформація про Київ вам була цікавою?

Оцінювання

Повідомлення домашнього завдання

Завдання на індивідуальних картках

Блоха Віктор

Домашнє завдання: знайти, записати у зошит та розповісти УЖМ «Легенду про створення Києва»

 

Рачій Ігор

Домашнє завдання: знайти інформацію про заснування київського метрополітену, записати її в зошит та розповісти УЖМ.

 

Волянюк Софія

Домашнє завдання: знайти інформацію про Київський національний університет ім. Т.Г. Шевченка, записати її в зошит та розповісти УЖМ.

 

Балабан Вадим

Домашнє завдання: знайти інформацію про Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова, записати її в зошит та розповісти УЖМ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень