Профіль та структура НРЦ
Профіль та структура Теребовлянського НРЦ у 2024/2025 н.р.
Профіль закладу
Теребовлянський НРЦ - це заклад спеціальної освіти з правом юридичної особи, що забезпечує потреби громадян з особливими освітніми потребами у повній загальній середній освіті, в якій поєднуються класичні принципи корекційного педагогічного процесу та активно запроваджуються інноваційні корекційно-розвиткові технології. Заклад передбачає вивчення дітьми з особливими освітніми потребами англійської мови та опанування ними комп’ютерних технологій з молодшого шкільного віку та забезпечує науково-теоретичну, загальнокультурну підготовку, задовільняє різнобічні якісні освітні запити дітей з особливими освітніми потребами, суспільства, держави. Уся система роботи Центру спрямована на забезпечення спеціальної освітньої підготовки, на розвиток дитини з інвалідністю як особистості, її нахилів, інтересів, здібностей та самовизначення.
НРЦ працює за п’ятиденним робочим тижнем в одну зміну. Мова навчання – українська. Кількість учнів та вихованців станом на 01.09.2024 р. – 151.
Здобувачів освіти, які отримують освітні корекційні послуги та комплексну реабілітацію в НРЦ і проживають у інших районах області або за рішенням органу опіку мають дозвіл на цілодобове перебування (крім вихідних, святкових та канікулярних днів) заклад забезпечує житлом та п’ятиразовим харчуванням.
Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр – це неприбутковий спеціальний інтернатний заклад освіти для дітей, які мають тяжкі порушення слуху, мовлення у поєднанні з порушеннями інтелектуального розвитку, дітей, які мають розлади спектру аутизму у поєднанні з тяжкими порушеннями мовлення або порушеннями інтелектуального розвитку, синдромом Дауна, іншими складними порушеннями.
Структурні підрозділи Теребовлянського НРЦ :
- Спеціальна школа І ступеня для дітей, які мають порушення слуху; тяжкі порушення мовлення у поєднанні: з порушеннями інтелектуального розвитку, з порушеннями інтелектуального розвитку помірного та тяжкого ступенів; дітей, які мають розлади спектру аутизму та синдромом Дауна, де передбачається денне або цілодобове перебування учнів /вихованців (школа-інтернат).
Школа I ступеня (1-4 класи) – перший структурний підрозділ освітнього
закладу є чотирирічним. 1-4 клас НУШ підпорядковано таким принципам:
- робота в команді та співпраця;
- дослідження та вміння вчитись;
- навчання через гру;
- емоційний інтелект та вміння спілкуватись;
- інтегроване навчання;
- формувальне оцінювання;
- право на помилку.
Школа I ступеня, зберігаючи наступність із дошкільним періодом дитинства, забезпечує подальше становлення особистості дитини, її інтелектуальний, соціальний, фізичний розвиток. Пріоритетами в початкових класах є виховні, загальнонавчальні і розвивальні функції. У молодших школярів формується розгорнута навчальна діяльність (уміння вчитися) шляхом оволодіння організаційними, логікомовленнєвими, пізнавальними вміннями, набуття особистого досвіду культури поведінки в соціальному і природному оточенні, співпраці в різних видах діяльності.
Освітніми результатами цього ступеня є повноцінні мовленнєві, читацькі, математичні компетентності, узагальнені знання про рідний край, реальний світ у його зв’язках і залежностях, національна самосвідомість та екологічна культура. У молодших школярів достатньо розвинені мислення, уява, пам’ять, сенсорні уміння, здатність до творчого самовираження, особистісно цілісного ставлення до праці, мистецтва, здоров’я, уміння виконувати нескладні творчі завдання.
- Спеціальна школа ІІ ступеня для дітей, які мають порушення слуху; тяжкі порушення мовлення у поєднанні з порушеннями інтелектуального розвитку; дітей, які мають розлади спектру аутизму, де передбачається денне або цілодобове перебування учнів /вихованців (школа-інтернат).
Школа ІІ ступеня (5-10 класи) - цей ступінь дає базову загальну середню
освіту, що є фундаментом загальноосвітньої підготовки всіх здобувачів освіти,
формує у них готовність до вибору і реалізації форми подальшого одержання
освіти і профілю навчання. На цьому етапі завершується формування цілісної
культури світу, оволодіння способами пізнавальної і комунікативної діяльності,
вміння одержувати з різних джерел інформацію і застосовувати набуті знання.
Завершуючи школу II ступеня, учні з особливими освітніми потребами мають сформовані ключові компетентності, володіють навчальним матеріалом на рівні стандарту. та у відповідності до навчальних програм.
- Спеціальна школа ІІІ ступеня для дітей, які мають порушення слуху, тяжкі порушення мовлення, де передбачається денне або цілодобове перебування учнів /вихованців (школа-інтернат).
Школа ІІІ ступеня (10-12 класи) - старша школа передбачає обов’язкове засвоєння освітньої програми рівня загальної середньої освіти, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, володіти комунікативними здібностями відповідно до вікових особливостей.
- Реабілітаційне відділення, що включає в себе надання медичних, психолого-педагогічних, фізичних, соціально-побутових реабілітаційних послуг згідно з індивідуальною програмою реабілітації дитини з інвалідністю.
Основною структурною одиницею підрозділів Теребовлянського НРЦ є клас та виховна група. Відділення закладу функціонують у єдиній системі.
Діяльність реабілітаційного відділення Теребовлянського НРЦ спрямована на профілактику та реабілітацію основної патології та супутніх захворювань дитячого організму, носить комплексний характер і забезпечується психолого-педагогічними, соціально-побутовими, медичними (лікувально-відновлювальними, лікувально-профілактичними, реабілітаційними), фізичними заходами.
Теребовлянський НРЦ може надавати консультативні послуги батькам дітей з особливими освітніми потребами (за заявою батьків).
Реабілітаційні послуги дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у Теребовлянському НРЦ , надаються безкоштовно.
Освітній процес у Теребовлянському НРЦ здійснюється у порядку, встановленому Положенням про навчально-реабілітаційний центр, Положенням про спеціальну школу затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року №221.
Освітній процес в НРЦ носить корекційну спрямованість. Освітній процес в початкових класах НРЦ носить корекційну спрямованість та відповідає вимогам концепції Нової української школи.
Зміст корекційного навчання в НРЦ базується на положеннях дидактики, психології, методики, підборі оригінальних завдань і видів діяльності, моделюванні творчої діяльності учнів з ООП, визначених корекційними навчальними програмами.
В закладі забезпечені та протягом навчального року підтримуються безпечні умови навчання і праці всіх учасників освітнього процесу.
Структура адміністративного управління НРЦ
Відповідно до частини 2 статті 24 Закону України « Про освіту» управління закладом в межах повноважень, визначених законами та установчими документами здійснюють :
- Тернопільська обласна рада (засновник);
- управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації;
- директор навчально- реабілітаційного центру;
- педагогічна рада - постійно діючий колегіальний орган управління закладом;
- загальні збори (конференції) трудового колективу – колегіальний орган громадського самоврядування;
- рада Центру-постійно діючий у період між загальними зборами( конференцією) орган громадського самоврядування;
- структура управління НРЦ