A A A K K K
людям із порушенням зору
Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Робота соціально-психологічної служби

З метою сприяння формуванню в суспільстві культури піклування про ментальне здоров'я, дати розуміння та показати інструменти, які допоможуть українцям дбати про свій внутрішній стан у межах кампанії Всеукраїнської програми ментального здоров’я „Ти як?” створено спеціальну сторінку: http://howareu.com (howareu_program), де запропоновані контакти, посилання, поради, продукти, техніки та методики, які допоможуть піклуватися про ментальне здоров'я – своє та людей поруч.

«Ти як?»

Згідно визначення в законі України «Про запобігання та протидію домашньому насильству»: домашнє насильство - діяння (дії або бездіяльність) фізичного, сексуального, психологічного або економічного насильства, що вчиняються в сім’ї.

Домашнє насильство має різні форми та прояви.

Постраждалі і кривдники найчастіше називають такі причини домашнього насильства у своїх сім'ях:

  • стрес на роботі;
  • пияцтво;
  • вживання наркотиків;
  • запальний характер ;
  • виховна мета;
  • образа.

Проте реальні причини насильства зазвичай приховані. Ними можуть бути:

  • патологічні ревнощі;
  • модель поведінки, засвоєна у батьківській сім'ї;
  • занижена або завищена самооцінка;
  • нереалізовані мрії та бажання з дитинства;
  • власне самоствердження через інших людей;
  • потреба у визнанні;
  • психічні відхилення та захворювання;
  • різні релігійні та політичні погляди;
  • хронічний алкоголізм, наркоманія.


Форми домашнього насильства:

Фізичне насильство — навмисне завдавання фізичної шкоди іншій людині. Навіть одиничний випадок побоїв уже є насильством.
Прояви насильства щодо дітей:

  • дитину ставили в куток або замикали у кімнаті, щоб покарати;
  • батьки давали ляпаса чи запотиличника дитині або навіть били, коли дитина була неслухняна;
  • дитину тягнули за волосся, кидали у неї предметами чи погрожували застосувати зброю;
  • дитину примушували вживати наркотики, алкоголь чи тютюнові вироби.

Сексуальне насильство — це будь-які дії сексуального характеру без добровільної згоди. Йдеться не лише про статевий акт, а й про сексуальні домагання без проникнення в тіло.
Прояви сексуального насильства щодо дітей:

  • дитину фотографували чи знімали оголеною на відео;
  • дорослі (старші 18 років) пропонували дитині показати її/його статеві органи, торкнутись до їхніх оголених інтимних частин тіла або вступити з ними у статеві стосунки;
  • дитині пропонували винагороду за те, щоб показати свої статеві органи, торкатись до оголених інтимних частин тіла дорослих або вступати з ними у статеві стосунки;
  • дитину змушували вступати у статеві стосунки з дорослими та тримати це у таємниці;
  • дитина отримувала непристойні пропозиції в інтернеті (на форумах, в чатах, соціальних мережах, електронною поштою тощо), по телефону або у листах;
  • дорослі (окрім медичних працівників та батьків у ранньому дитинстві) торкались статевих органів дитини всупереч її волі.

Психологічне (або емоційне) домашнє насильство — це використання переваги, щоб принизити та знецінити іншого члена сім'ї. Насильством також є свідоме ігнорування потреб та почуттів тих членів сім'ї, які залежні від людини та потребують догляду. Як-от дітей чи людей старшого віку.

Прояви психологічного насильства щодо дітей:

  • образливі слова й приниження дитини щодо її успішності в навчанні, позашкільної діяльності, захоплень, інтересів чи повсякденної поведінки:
    — «Ти тупий/тупа»;
    — «Так і виростеш нездарою»;
    — «Чого витріщився — вчи!»;
    — «В одне вухо влетіло, через інше вилетіло»;
    — «Ти, як баран, уперся рогами в стіну»;
  • втягнення дитини у конфлікт між дорослими, примус підтримати одного з дорослих:
    — «Іди і розкажи йому/їй, може, він/вона тебе послухає»;
    — «Іди і скажи йому/їй, що він/вона "поганий"/"погана"»;

 

— «Передай йому/їй, що я більше його/її не хочу бачити»;
— «Ти зі мною, бо він/вона вчинила погано, я б ніколи так не зробив/зробила»;
— «Іди до нього/неї, тебе ж там більше люблять»;

  • постійні домашні конфлікти чи насильство, яке бачить дитина;
  • ігнорування дитини як спосіб покарання.

 

Економічне насильство— це позбавлення людини житла, їжі, одягу, іншого майна, коштів чи документів, використання фінансової переваги

Прояви економічного насильства щодо дітей:

  • дитині доводиться знаходити гроші у сторонніх, самостійно заробляти замість навчатися у школі; чи красти, тому що не вистачає на необхідні речі чи їжу;
  • батьки (опікуни) тиснуть на дитину — псують, викидають чи відбирають у дитини речі (іграшки, одяг тощо);
  • дитину примушують працювати на когось або віддавати дорослим кишенькові чи подаровані гроші (особисті речі);
  • над дитиною здійснюють контроль, обмежуючи її доступ до їжі;
  • дорослі примушують дитину до жебрацтва, крадіжок чи проституції;
  • як спосіб покарання — батьки змушують дитину працювати;
  • батьки відмовляються надавати дитині кошти на освіту чи необхідні освітні матеріали;

 

  • батьки змушують дитину діяти за їхнім бажанням, водночас погрожують втратою житла, їжі чи особистих речей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Попередження домашнього насильства щодо дітей

 

 

Фото без описуФото без описуФото без описуФото без опису

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу   в умовах воєнного стану в Україні  (лист  МОНУ від 29.03.2022р.№1/3737-22,  лист  МОНУ   від  04.04.2022р. №1/3872-22 «Про  методичні  рекомендації  «Перша  психологічна  допомога.  Алгоритм  дій»)

 

        Війна в Україні стала стресом для усіх учасників освітнього процесу.

За таких умов істотно зростає роль психологічної служби системи освіти, яка має забезпечувати своєчасне і систематичне надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно  до цілей та завдань функціонування системи освіти.

      Міністерство освіти і науки України повідомляє, що одним із важливих пріоритетів в діяльності закладів освіти є забезпечення психологічної стійкості учасників освітнього процесу, які страждають від російської воєнної агресії.

                

Інформація про психологічну допомогу в умовах війни

 

1. Вінницька область https://vinps.vn.ua/?p=2901

2. Волинська область https://www.facebook.com/HELP.VOCSPD/ (мережа Facedook)

3. Дніпропетровська область http://centrpsiholog.blogspot.com/p/blog-page_26.html

4. Донецька область https://dnmcps.com.ua/25-03-2022-uchast-v-onlayn-naradi-dnuimzo-dlya-dyrektoriv-oblasnykh-navchalno-metodychnykh

5. Житомирська область https://www.zippo.net.ua/index.php?page_id=564

6. Закарпатськая область http://zakinppo.org.ua/kafedri/kafedra-pedagogiki-tapsihologii/publikacii-vikladachiv/6904-psihologija-vijni

7. Запоріжська область https://centrpsiholog.blogspot.com/p/blog-page_26.html

8. Івано-Франківська область https://www.ippo.if.ua/predmety/ocppsr/index.php?r=site/index

9. Київська область http://bilatserkva-cppsvr.kiev.sch.in.ua/krizove_reaguvannya/

10. Кіровоградська область http://koippo.in.ua/ppsr/

11. Луганська область http://loippo.edu.ua/psychological-service/news/6528-pershapsykholohichna-dopomoha-liudiam-iaki-perezhyly-kryzovu-sytuatsiiu

12. Львівська область http://loippo.lviv.ua/news/List-vchitel-v--tal-yskoi--stor-i-do-ukrainskihkoleg-publication/

13. Миколаївська область https://moippo.mk.ua/novyny/plyve-kacha-i-anhely-letiat/#more5862 https://www.facebook.com/moippo.official/ (мережа Facedook)

14. Одеська область https://ppko.odessaedu.net/ https://www.facebook.com/946471355557467/posts/1811977629006831/ (мережа Facedook)

15. Полтавска область http://pano.pl.ua/pidrozdily/tsentr-praktychnoi-psykholohii-isotsialnoi-roboty  https://www.facebook.com/poippo (мережа Facedook)

16. Рівнеська область http://rosvita.rv.ua/2013-09-10-06-10-48.html

17. Сумська область http://nmcps.sumy.sch.in.ua/informaciya_pro_zaklad/ Тимчасово проблеми із сайтом

18. Тернопільска область http://nmcpssr.blogspot.com/

19. Харківська область http://edu-post-diploma.kharkov.ua/?page_id=9458 Тимчасово проблеми із сайтом

20. Херсонська область Сайт тимчасово не працює

21. Хмельницька область https://hoippo.km.ua/?p=5289

22. Черкаська область http://oipopp.ed-sp.net/?q=node/12687 https://www.facebook.com/groups/1310246369325912/?ref=share (мережа Facedook)

23. Чернігівська область https://choippo.edu.ua/?page_id=90 Сайт тимчасово не працює

24. Чернівецька область http://ippobuk.cv.ua/?p=8637

25. м. Київ https://sites.google.com/site/nmcppippo/golovna https://www.facebook.com/groups/124176988169440 (мережа Facedook)

26. ДНУ «ІМЗО» https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta-sotsialnopedahohichna-robota/materialy-dlia-vykorystannia-v-roboti-pid-chas-voiennykh-diy/

27. Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи НАПН України https://psyua.com.ua/ https://www.facebook.com/UNMCPPSR (мережа Facedook)


 

Контакти щодо психологічної підтримки

 

Цілодобова лінія психологічної підтримки «Між нами» Львівський міський центр соціальних служб— 0800307305. Дзвінки з будь-яких операторів — безкоштовні.

Цілодобова безоплатна правова допомога /Free Legal Aid. - 0 800 213 103. Консультування з правових питань.

  • Центр психосоціальної підтримки НаУКМА та БО «Голоси дітей». Гаряча лінія для дітей (08.00 – 22.00): 096 039 22 58; 099 198 57 95; 063 558 12 82.
  • Гаряча лінія НУО «Людина в біді» Безкоштовні психологічні консультації (24/7) 0 800 210 160.
  • Центр-Ресурс Професіонал. Системний сімейний психотерапевт. 09.00 – 20.00 тел у Польщі +4873 311 52 96. Вайбер, телеграм: (067)-718-99-66 (063)-721-04-63 (066)-219-09-73.
  • Сильне емоційне потрясіння, стрес, відчуття небезпеки можуть викликати у вашої дитини психологічну травму. Читайте нижче, як визначити, що у вашої дитини психологічна травма, та як ви можете їй допомогти. Якщо дитині потрібна допомога спеціаліста - можна звертатися на дитячу гарячу лінію нашого партнера Ла Страда-Україна/La StradaUkraine, яка працює в онлайн режимі. Щоб отримати консультацію пишіть:

Фейсбук - https://www.facebook.com/childhotline.ukraine/

Інста - https://www.instagram.com/childhotline_ua

Telegram - @CHL116111

Безкоштовна інтернет-платформа психологічної допомоги "Розкажи мені". Для отримання допомоги потрібно коротко описати свій запит і надіслати заявку за цим посиланням (https://tellme.com.ua)

Крім того, команда Інституту когнітивного моделювання зі співпраці з кафедрою медичної психології, психосоматичної медицини та психотерапії Національного медичного університету імені Богомольця та спеціалістами проекту "Друг" розробила бот першої психологічної допомоги. Він стане в нагоді в перші години після травматичної події - з ним можна ознайомитися, перейшовши за посиланням (https://t.me/friend_first_aid_bot)

 

Фото без опису

Фото без опису

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фото без опису

Відповідно до  листа  Міністерства  освіти  і  науки  України  від  29.01.2019 року №1/11-881  «Рекомендації  для  закладів  освіти  щодо  застосування  норм  Закону  України  «Про  внесення   змін  до  деяких  законодавчих  актів  України  щодо  протидії  боулінгу»  від  18  грудня  2018р.  №2657-VIII»,  листа  управління  освіти   і  науки  облдержадміністрації  від  01.02.2019 р.№ 06-24/350-99  «Про  застосування  норм  Закону  України  від  18  грудня  №2657- VIII «Про   внесення   змін  до  деяких  законодавчих  актів  України  щодо  протидії  булінгу»,   Конвенції ООН  Про права дитини, законів України «Про охорону дитинства»,  «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», «Про попередження насильства в сім’ї»   та з метою організації профілактичної роботи в Центрі,  вчасного  і  правильного  реагування  на  прояви  булінгу  в  освітньому  середовищі,  ознайомлення  дітей  з  особливими  освітніми  потребами  з поняттям   булінгу, визначення ознак жертв цькувань і методів  профілактики виникнення та  подолання проявів булінгу в Теребовлянському НРЦ  в  лютому 2019 року проведено Тиждень протидії булінгу.

В  рамках  Тижня  проведено:

  1. 11.02.2019р.  учні 1-5 касів переглянули мультфільм  «Як боротися з булінгом»

Фото без опису       Фото без опису

  1. 11.02. - 12.02.2019р . для виявлення проявів насильства проведено анкетуванняз учнями 5-А, 6-А, 7-А, 8-А, 9 доп.,10-13 класів.

Фото без опису       Фото без опису

Фото без опису

3.   12.02.2019р.  проведено  заняття на тему «Ми – проти насильства» з учнями  4-Б,5-Б класів.

Фото без опису       Фото без опису

Фото без опису

  1. 13.02.2019р. проведено соціальне  анкетування    з учнями 5-Б, 6-Б, 8-Б класів.

Фото без опису        Фото без опису

 

  1.  13.02.2019р. проведено заняття на тему: «Інтимне селфі в інтернеті – жарт чи небезпечний ризик» для учнів 10-13 класів.

Фото без опису        Фото без опису

 

  1. 14.02.19р.  проведено заняття з елементами тренінгу  на тему: «Стоп булінг»  з учнями 7-А, 8-А кл.

Фото без опису        Фото без опису

  1. 14.02.2019р. для учнів 6-Б, 8-Б класів проведено тренінг на тему: «Булінг в  учнівському середовищі» .

Фото без опису        Фото без опису

  1.   14.02.19р.  надано  корисні правила-поради педагогам щодо розпізнавання ситуацій булінгу  та вчасного і правильного реагування на його прояви .

Фото без опису       Фото без опису

Фото без опису

  1. 15.02.2019р . пройшов конкурс-захист малюнків «Булінг. Стоп агресії»  серед   учнів5-13 класів.

Фото без опису       Фото без опису

Фото без опису       Фото без опису

 

 

 

 

 

 

Підчас   Всеукраїнського  тижня  права,  з  метою усвідомлення   дітьми з особливими  освітніми  потребами    питань  міжнародно-правових  стандартів  у  сфері  захисту  прав  людини, поняття  і  сутності  прав  людини,  основних  механізмів  їх  захисту,  виховання  відповідальності   за  свої  дії,  закріплення    знань  вихованців   про  конституційні  права  та  свободи  дитини,  людини  і  громадянина,  запобігання  дискримінації  та  насильства  в  закладі,  формування  навичок  роботи  старшокласників  з  нормативно-правовими  актами  з  10.12.-14.12.2018 року  соціальним педагогом проведено:

 

  • 11.12.2018р.  провела  тренінг   «Знаймо та реалізуймо свої права»  для  учнів 6-Б,  8-Б кл.

Фото без описуФото без опису

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Фото без опису12.12.2018р. провела  тренінг-гру   «Закон і ми» для  учнів  6-А, 7-А кл.

Фото без опису

 

 

 

 

 

 

 

 

Фото без опису

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 13.12.18р.  провела  засідання шкільного парламенту:  зустріч за круглим столом на тему «Закон обов’язковий для всіх».

Фото без описуФото без опису

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 14.12.18р.  учнівським  самоврядуванням   проведено конкурс  буклетів    «Всі  люди  народжуються  вільними  і  рівними  у    своїй  гідності  та  правах»  та  рейд-перевірку   класних  куточків  «Мої  права  і  обов’язки».
  • Фото без опису Фото без опису Фото без опису
           
  Фото без опису   Фото без опису
 
 
    Фото без опису

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інформація  про

про  проведені  заходи  з  нагоди  щорічної  акції 

Фото без опису

 
   

Соціальний   педагог  Шмигулець  О.М. ТеребовлянськогоНРЦ,з метою приверненняувагиучасників навчально – виховногопроцесу до проблеминасильства у суспільстві та попередженнянегативнихявищ, щоможутьпризвести до насилляабоспровокуватийоговчинення, проводятьсярізноманітні заходи у рамках акції «16 днівпротинасилля». Датипроведенняакції (із 25 листопада  по 10 грудня) є символічними. Вони створюютьсвоєрідний  ланцюжок, поєднуючи заходи протинасильства, боротьбизіСНІДом, рабством та дійщодозахисту прав людинипровела:

  1.   До  Міжнародного  дня  боротьби  з  насильством  щодо  жінок  тренінг «Життя без насильства»  6-Б, 8-Б класи 25.11.2018р.

Фото без опису       Фото без опису

Фото без опису

2. Розповсюдила пам’яток-буклетів  «Ні насильству у сім’ї!»  для батьків 25.11.2018р.

Фото без опису       Фото без опису

  1. До Міжнародного дня боротьби зі СНІДом: провела тестування «Що ви знаєте про СНІД» з учнями 7-13 класами 26.11-30.11.2018р.

Фото без опису       Фото без опису

  1. Провела бесіду з елементами арт-терапії  «Абонемент на життя»  з учнівським самоврядуванням  29.11.2018р.

Фото без опису       Фото без опису

  1.  Провели акцію, приурочену Всесвітньому дню боротьби з  ВІЛ/СНІДом «Не дай СНІДу шанс» спільно з учнівським самоврядуванням, взяли участь учні та педагоги Центру 03.12.2018р.

Фото без опису

  1. Провела тренінг «Зупинимо СНІД, поки він не зупинив нас»  з учнями 10-13 класів 03.12.2018р.

Фото без опису       Фото без опису

  1. До міжнародного дня людей з обмеженими  можливостями переглянули  мультфільми: «Шнурочки»   з учнями 1-А, 1-В, 2-Г, 3-А, та 5-А класів 03.12.2018р.

Фото без опису       Фото без опису

  1.  Та  «Соловейко з одним Крилом»  з учнями 1-Б, 2-Б, 3-Б, 4-Б, 5-Б класів 03.12.2018р.  

Фото без опису        Фото без опису

  1. До Міжнародного дня боротьби з рабством переглянули відеоролик «Запобігання торгівлі людьми  та експлуатації дитячої праці» з учнями  5-13 класів 04.12. 2018р.

Фото без опису       Фото без опису

  1. Провела годину спілкування на тему «Рівні права – рівні можливості»   з учнями 8-Б класу 05.12.2018р.

 

Фото без опису       Фото без опису

 

  1. Провела заняття з елементами тренінгу «Посієш вчинок – виросте звичка» з учнями 4-Б, 5-Б класи 06.12.2018р.

Фото без опису       Фото без опису

  1. До міжнародного дня боротьби з корупцією провела заняття з елементами тренінгу на тему «Корупція – небезпечне явище» з учнями   10-13 класів 10.12.2018р.

 

 

Фото без опису       Фото без опису

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень