A A A K K K
людям із порушенням зору
Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Інформаційний бюлетень «8 ознак компетентнісного уроку»

Інформаційний  бюлетень 

«8  ознак  компетентнісного  уроку»

     

       Ознаками компетентнісного  уроку є практико-орієнтовані завдання, що стимулюють критичне та творче мислення учнів  з  ООП, а також розвиток ключових компетентностей, як-от комунікативність, вміння вирішувати проблеми та працювати в команді. Такий урок акцентує на самостійності та відповідальності учнів  з  ООП, перетворюючи знання на інструмент для вирішення життєвих ситуацій. 

       Основні ознаки компетентнісного уроку відрізняються від традиційного підходу, оскільки зосереджені не на передачі знань, а на формуванні практичних умінь та навичок для їх застосування. 

     Ключові ознаки компетентнісного уроку

  1. Навчання через діяльність: учні  з  ООП не просто пасивно слухають, а активно виконують завдання, які вимагають аналізу, синтезу та оцінки інформації.
  2. Особистісно-орієнтоване навчання: освітній процес будується з урахуванням інтересів, потреб та сильних сторін кожного учня  з  ООП, дозволяючи йому рухатися у власному темпі.
  3. Практична спрямованість: завдання та проблемні ситуації тісно пов'язані з реальним життям, що допомагає учням з  ООП зрозуміти, як застосувати отримані знання та вміння.
  4. Розвиток критичного мислення та креативності: замість заучування фактів, урок спрямований на розвиток навичок аналізу, оцінювання та створення нового продукту.
  5. Взаємодія та співпраця: учні з  ООП часто працюють у малих групах або парах, що сприяє розвитку комунікативних навичок, вмінню співпрацювати та вести переговори.
  6. Вчитель як фасилітатор: педагог виступає в ролі консультанта та організатора, а не єдиного джерела знань. Він створює умови для самостійного пошуку інформації та прийняття рішень учнями з  ООП.
  7. Формувальне оцінювання: оцінювання зосереджене на прогресі учня з  ООП та його досягненнях, а не лише на кінцевому результаті.
  8. Залучення реального досвіду: досвід учнів з  ООП, їхні інтереси та зв'язки з реальним світом активно залучаються в навчальний процес. 

 

Порівняння з традиційним уроком

Ознака

Компетентнісний урок

Традиційний урок

Роль учня

Активнийучасник,

дослідник

Пасивний слухач, реципієнт

Роль вчителя

Фасилітатор, консультант

Транслятор знань

Мета

Формування навичок для

життя

Передача готових знань

Завдання

Практичні, проблемні,

 творчі

Репродуктивні, типові

Оцінювання

Формувальне, орієнтоване

на  процес

Підсумкове, орієнтоване

на результат

 

Як виглядає компетентнісний урок на практиці

     На компетентнісному уроці вчитель може запропонувати учням розв'язати реальну проблему, наприклад, розробити проєкт з покращення екології шкільного подвір'я. Для цього учні самостійно шукатимуть інформацію, аналізуватимуть її, працюватимуть у групах та презентуватимуть свої ідеї. Під час цього процесу вони розвиватимуть не лише предметні знання, а й ключові компетентності — критичне мислення, креативність, ініціативність та вміння працювати в команді. 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень