Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Предметний тиждень МО вчителів корекційно-розвиткової роботи

Предметний тиждень МО вчителів корекційно-розвиткової роботи Виставкою новинок методичної літератури для роботи над корекцією мовлення та формування вимови з дітьми із порушеннями слуху та з тяжкими порушеннями мовлення, вчителі корекційно-розвиткової роботи розпочали свій предметний тиждень, що проходив з 07 жовтня по 11 жовтня 2019 року. У вівторок, 08 жовтня, члени МО вчителів корекційно-розвиткової роботи радо зустрічали гостей, студентів та викладачів Чортківського педагогічного коледжу ім. Олександра Барвінського. Зустріч була організована завдяки тісній, багаторічній співпраці дирекції навчально-реабілітаційного центру та викладачів коледжу Гавриленко Н.М. і Обліжок Г.М. Метою зустрічі було розкриття усіх аспектів корекційно-розвиткової роботи з дітьми із особливими освітніми потребами та надання методичної допомоги студентам в організації проведення корекційних занять. Директор Центру, Марія Кацан, ознайомила присутніх з особливостями корекційної роботи з дітьми із різними нозологіями, що навчаються у Центрі, розповіла про подальші життєві дороги наших вихованців. Учні привітали студентів невеличким концертом, а педагоги корекційно-розвиткової роботи підготували заняття «Педагогічна майстерня», на яких ознайомили студентів з інтерактивними формами та методами роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Вчитель-дефектолог Федорчук І.Т. провів фронтальне корекційне заняття з розвитку слухо-зоро-тактильного сприймання усного мовлення та формування вимови у 4-А класі на тему: «Розрізнення на слух голосів диких тварин». Учні вчилися слухо-зорово розрізняти та виділяти голос певної тварини із поданих чотирьох. Катіна Ж.Б., вчитель індивідуальної слухової роботи, на занятті з ученицею 2-А класу Рудачик Соломією працювала над корекцією звуковимови [Р] та повторила розмовно-побутові фрази з теми «Золота осінь. Овочі». Дидактична гра «Варимо борщ» допомогла учениці не лише поглибити назви овочів, але й проаналізувати які овочі підходять до даного завдання і узагальнити словесно виконану дію. На підгруповому занятті з «Корекції мовлення» у 3-Б класі вчитель Ломакіна О.М. опрацювала з учнями з тяжкими порушеннями мовлення диференціацію звуковимови [Г]-[ Ґ] у складах і словах та закріпила вміння складати повідомлення на задану тему. При складанні розповіді «Якого кольору осінь», вчитель використала ігровий метод «Кубик Блума», який спрямований на розвиток критичного мислення учнів. Вчитель Демчук Л.Й. на підгруповому занятті з «Корекції мовлення» у 2-Б класі опрацювала диференціацію звуковимови [Г]-[К]. З опорою на лексичну тему «Осінь», привчала учнів складати речення за малюнком, утворювати прикметник від іменника, тощо. Проводячи дидактичну гру «Овочевий магазин», формувала вміння діалогічного мовлення. Також студенти відвідали заняття з лікувальної фізкультури у 9-Б класі яке провів вчитель Тригук І.В. на тему: «Вправи для розвитку загальної і дрібної моторики». 09 жовтня, у переддень свята Покрови Пресвятої Богородиці, Дня захисника Вітчизни та Дня Козацтва в Центрі було проведено квест «Пропала булава». Метою даного заходу було поглиблення знань учнів про мужніх захисників Вітчизни, починаючи із княжої доби, славного козацтва, Січових Стрільців і воїнів УНР, самовідданих воїнів УПА та новітніх Героїв – воїнів ЗСУ, виховання пошани до пам'яті Героїв-захисників та сприяння подальшому зміцненню патріотичного духу в учнівської молоді. Готуючись до проходження символічних порогів квесту, яких у Козацьку добу було десять, учні поглибили свої знання з історії України, збагатили словниковий запас архаїчними словами, розвинули креативне мислення, інтелектуальні здібності, мистецькі нахили. Учні були поділені на два козацьких роя і по відповідних маршрутах на «Порогах» виконували завдання. В підсумку перемогла дружба. Всі учасники отримали незабутні враження, позитивні емоції і солодкі призи. У четвер, 10 жовтня, педагоги запросили колег, вчителів початкових класів, на спецсемінар «Особливості використання ігор на корекційних заняттях з дітьми з порушенням слуху та з тяжкими порушеннями мовлення». У своїх виступах педагоги Федорчук І.Т., Демчук Л.Й., Катіна Ж.Б., Ломакіна О.М. наголосили на ролі ігрових технологій у розвитку слухової уваги, дрібної моторики, формування правильної вимови (артикуляційні навички, звуковимова, складова структура слова, фонематичне сприйняття), для поглиблення мовленнєвих навиків, для практичного засвоєння лексичних і граматичних засобів мовлення, та розвиток навичок зв'язного мовлення. І на завершення предметного тижня, у п’ятницю, 11 жовтня, було підведено підсумки проведеного предметного тижня, та обговорено плани на проведення предметного тижня на наступний навчальний рік.